2013.10.24 - 2013.10.24

New Perspectives On Curatorial Practice

Sinziana Ravini i samtal med Franco “Bifo” Berardi: The Next Game

Ett samtal mellan Sinziana Ravini och Franco "Bifo" Berardi utifrån Berardis teorier om demokratins slut och fantasins funktion i dagens politiska kamp.

Berardi är en av medförfattarna till publikationen Play! Recapturing the Radical Imagination, som getts ut som en del av 2013 års upplaga av Göteborgs Internationella Konstbiennal (GIBCA). I detta samtal behandlas texten The Next Game i ett samtal tillsammans med konstteoretikern och curatorn Sinziana Ravini, som också är redaktör för den svenska konsttidskriften Paletten.

Franco Berardi: författare, mediateoretiker och mediaaktivist.
Sinziana Ravini: konstteoretiker, curator, föreläsare och redaktör för bland annat Paletten.

Samtalet är del 4 av 5 i föreläsningsserien New Perspectives on Curatorial Practice, ett samarbete mellan GIBCA, Göteborgs Konsthall, Akademin Valand, Rumänska Kulturinstitutet i Stockholm och Polska Institutet. Vid varje samtal finns möjlighet till bar och mingel. Föreläsningarna hålls på engelska och pågår kl 18.00-19.00.

Plats: Röda Sten Lounge & Restaurang

 

Franco ”Bifo” Berardi, born in Bologna 1949, is a writer, media theorist and media activist. As a young militant he took part in the experience of Potere operaio in the years 1967-1973. Involved in the political movement of Autonomia in Italy during the 1970s, he fled to Paris, where he worked with Félix Guattari in the field of schizo- analysis. Bifo has published the books Poetry and Finance (2012), Felix (2001), Cibernauti (1994), Mutazione e Cyberpunk (1993) and contributed texts to many international magazines. Coordinator of the European Schools for Social Imagination (SCEPSI) he also teaches at Ashkal Alwan in Beirut, PEI-Macba in Barcelona and Accademia di Brera in Milano.

Sinziana Ravini is a Swedish art critic, curator, editor and teacher based in Paris. She is working as a theory teacher at Sorbonne Paris 1. She is editor in chief of the Swedish magazine Paletten together with Fredrik Svensk and the editor of Montgolfier Editions. Among others she writes for Artforum, Artpress, SITE, Glänta, and the swedish daily newspapers Dagens Nyheter and Göteborgs Posten. Curator of The Black Moon an exhibition-film about love, The Chessroom a battle of ideologies based on a collective novel written with two parallell artist groups, (Paris 2013), The Hidden Mother a psychoanalytic “exhibition-novel” where she under- took psychoanalysis as a curatorial method, (Paris 2012). She is also part of the reaserch program Living Ar- chive (2012-) together with Charlotte Bydler and Andreas Gedin, doing research on Pontus Hultén’s curatorial and directorial achievements.